سیستم پارکینگ هوشمند

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

با توجه به رشد روزافزون مجتمع­های تجاری ، مراکز خرید و پارکینگ­های عمومی و به طبع آن افزایش استفاده شهروندان از پارکینگ­های این مجتمع­ها، سیستمی جهت راهنمایی و به حداقل رساندن اتلاف وقت شهروندان ضروری به نظر می­رسید.

سیستمی که بتواند بهترین راهنمایی را برای یافتن فضای پارک خالی در پارکینگ­ها از طریق بکارگیری تابلو های راهنما و ال ای دی های منصوبه در هر جای پارک می­نماید.

سیستم هوشمند پارکینگ راهکاری مناسب در این زمینه می­باشد. این سیستم در حال حاضر در بسیاری از مراکز خرید و مجتمع­های تجاری و پارکینگ­های عمومی مهم کشور در حال استفاده می­باشد.

سیستم هوشمند پارکینگ شامل بخش­های مختلف به هم پیوسته­ای می­باشد، که در ادامه بصورت مختصر با آنها آشنا می­شویم:

۱-      سنسور Ultrasonic: در محل پارک هر ماشین نصب شده؛ جهت اعلام وجود یا عدم وجود خودرو به نمایشگر

۲-      LED سبز و قرمز شونده: با توجه به دستور ارسالی از سنسور رنگ آن به سبز (خالی بودن فضای پارک) و یا قرمز (پر بودن فضای پارک) تغییر می­یابد.

·            شرکت افراتاب جهت حذف سیم کشی های سیستم های قدیمی مابین سنسور و LED و کاهش خرابی سیستم ناشی از این سیم کشی های اضافی دو محصول بالا را با هم و در یک غالب ارائه می­نماید

۳-      Indoor Display: جهت راهنمایی جهت حرکت و تعداد جای پارک خالی در هر طرف از مسیر

۴-      Outdoor Display: جهت اعلام تعداد جای پارک خالی به صورت کلی یا هر طبقه و یا هر بخش دلخواه انتخابی

۵-      Central Control Unit: مدیریت سیستم به طور کلی و هماهنگی تمامی قسمت­ها با هم و همچنین ارائه یک سیستم نرم افزاری جهت مشاهده و مدیریت کلیه پارکینگ­ها در اختیار کاربر قرار می دهد.  

مطالب پیشنهادی